poniedziałek, 17 listopada 2014

Krótki spacerek po tradycyjnej wiosce koreańskiej

Wyjątkowy dzisiaj dzień. Skończyłam pracę o piątej nie o jedenastej. Z tej okazji postanowiłam zwiedzić okolicę i przy okazji porobić dla Was kilka zdjęć. Zbyt wiele ich nie ma, bo u nas już strasznie zimno. Cyknęłam kilka fotek idąc na autobus trochę inną niż zawsze drogą. 
Jeżeli chodzi o metro, to już nie wytrzymuję nerwowo ostatnio tej całej bandy niewychowanych małp,bijących się o miejsca do siedzenia, krzyczących do słuchawek telefonu, grających w gry z włączonym głosem, żujących gumę z otwartymi ustami obrzydliwie przy tym mlaskając. Męczy mnie już hałas, tłum i ciągłe obijanie się o mnie, bez słowa przeprosin. 
Chyba potrzebuję urlopu ;P Zdecydowanie. W każdym razie autobus jest zdecydowanie bardziej znośny. A dzisiejszy spacerek po 북촌한옥마을 [bukczhon hanok mayl], czyli po tradycyjnej koreańskiej wiosce troszkę mnie uspokoił. Chyba muszę częściej tamtędy chodzić ;)



Nie radzę ubierać na ten spacer szpilek. Się trzeba pod górę troszkę powspinac :P

Nie chciałabym wchodzić po tych schodach w zimę~~




W większośći tych domów mieszkają ludzie. Są one oczywiście odremontowane. 


Ale wiele dawnych mieszkań przerobionych zostało na kawiarnie, hotele czy sklepy dla turystów.






Następnym razem wezmę aparat, bo komórką to jednak nie to samo ;P

Pozdrawiam, J.  :*

9 komentarzy:

  1. Ten dom z zaparkowanym przed nim samochodem przypomina mi dom z Personal Taste :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam o tym samym pisać haha :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na spacer po Bukchon Hanok Village można też umówić się z przewodnikiem.
    Nam się trafiła starsza pani, która znała wszystkie zakamarki i anegdoty z nimi związane.
    Spotkała sie z nami przy wyjściu z Jongak Station, spacerowaliśmy przeszło dwie godziny.
    Usługa jest bezpłatna, zabranie pani na kawę czy lunch to dobry pomysł. Przewodnicy, to z reguły starsi ludzie, dorabiający do emerytury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak można umówić się z przewodnikiem? Taka usługa obejmuje też inne miejsca?

      Usuń
    2. Wycieczek pieszych organizowanych przez miasto jest kilka, szczegółowa oferta i link do rezerwacji(3 dni wcześniej) do znalezienia

      tutaj

      Usuń
    3. Errata:
      Pani spotkała nas na stacji Anguk, a nie Jongak, oczywiście :)

      Usuń
    4. Na pewno skorzystam :) Dziękuję za odpowiedź! :)

      Usuń
  4. super, że są nowe wpisy, uwielbiam tego bloga~

    OdpowiedzUsuń
  5. cudnie, chciałabym kiedyś tam się wybrać :P

    http://kisadeart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń